8 Mart 2011 Salı

Zayıf Kalmak,Açlık Hissini Bastırmak ve Zayıflamak İçin Pratik Öneriler

Yeni SİTEMİZLE hizmetinizdeyiz : www.tibbiyardim.com


Bir Okurumdan Gelen Soru Üzerine Verdiğim Cevap:
Orijinalden alıntı:  Umutcan
Merhaba,
Benim de merak ettiğim konu midede tokluk hissini artıran gıdalar ve doğal takviyeler. Sağlığım açısından günlük yemek miktarımı azalttım,
fakat bu seferde iştah ve açlık hissi ile mücadele etmek zorunda kaldım. Lifli gıdalarla beslenmeye çalışıyorum, hatta psyllium lif takviyesi aldım.
Bunların da bir miktar faydası var, fakat tam bir tokluk sağlamıyor. Sinefrin diye bir madde duydum fakat yan etkisi ve zararı olmadığından emin olamadım.
Tıbbi açıdan zararsız, katkısız ve doğal ürün ile veya başka bir şekilde iştahı kesmeyi nasıl sağlayabilirim ? Benim istediğim iştah kesme tamamen aç oturmak değil,
sadece normal miktarda yememe yardımcı olacak bir iştah azalması. Şimdiden teşekkür ederim.

Yeni SİTEMİZLE hizmetinizdeyiz : www.tibbiyardim.com

Sn. Umutcan Bey;
Güzel bir noktaya değinmişsiniz. Size önce yapılan bir deneyden bahsetmek istiyorum. Deneyin ismi Andy deneyi diye geçiyor olması gerek. Deneyin konusu şu 2 grup papağan alıyorlar bir gruba normal günlük beslenmesine devam ediliyor. Diğer grupta ise papağanların besinlerden aldıkları enerjiyi %30 azaltarak besliyorlar. Sonuçlar gayet şaşırtıcı çünkü her seferinde %30 az enerji alarak beslenen papağanlar diğer papağanlara oranla %20 daha uzun yaşıyorlar. Bu deney bir kaç hayvan çeşidinde daha deneniyor ve sonuçlar %10 ile %20 arasında değişen oranlarda ömürün uzadığını ortaya çıkarıyor. Bu bilgiyi günümüzede uyarlayacak olursak 90 ve üzerinde yaşayan insanlara baktığınızda bu insanların çok büyük bir kısmının aşırı kilolu olmadığını ve hayatları boyunca aşırı yemekten uzak durduklarını görebilirsiniz. 90 yaşına kadar gelen obez birine ben kendi deneyemim olarak hiç şahit olmadım hatta bırakın 90 ı 80 yaşlarına bile gelen obez birine rastlamanız oldukça güç . Yaşam süresini tabiki genetik faktörlerle beraber, çevresel faktörler bunlardanda en çok olarak dengeli beslenme durumunuz belirliyor. Gel gelelim piyasada bulunan zayıflama haplarına. Bu hapların adeta bir patlama içerisnde piyasaya sürülüyor, ancak bir dönemden sonra ortaya istenmeyen sonuçları çıkınca piyasadan toplatılıyor. Çağın hastalığı obezite olunca insanlar bu hapları çok büyük umutlarla kullanıyor fakat sonunda hiçde hoş olmayan yan etkileriyle karşılaşılıyor. Sinefrinde yine FDA'dan onay almış fakat sonuçları hüsranla bitmiş bu haplardan biridir. FDA daha sonra bu hapın çok fazla istenmeyen etkisi nedeniyle piyasadan toplattırdı. Bir ara acı biber hapları ve bunun gibi bir çok hap daha piyasaya sürüldü ve bunlarda toplatıldı. Bu haplar genelde sempatik sinir sistemi üzerine etki ederek metabolizmayı aşırı derecede yoruyor ve buda beraberinde çarpıntı, yüksek tansiyon gibi durumlara yol açıyor. Farmokoloji derslerinden dinlediğimiz kadarıyla bu hapların hiçbirini kesinlikle ve kesinlikle önermiyorum. Çünkü fatal(ölümcül) seyredebilen durumlara da yol açabiliyorlar, kalp yetersizliği yapabiliyorlar ve psikolojik olarak bazı etkileride mevcut. Lütfen reklamlardan etkilenip bu tip zayıflama hapı kullanımına girmeyin. Şu an onaylanmış bir tane madde bulunuyor, bunun ismini söylemiyeceğim çünkü bu maddede doktor kontrolünde kullanılması gerekiyor, burda yazarsak bu ürünün niteliksiz kullanımına yol açmış oluruz. Bu bahsettiğim maddede zayıflamaya yol açıyor fakat çalışmalar gösteriyorki en sağlık ve en iyi zayıflama yöntemi yine ve ancak insan iradesi ve insanın diyetini ( yediği yiyecekleri ) düzenlemek.

Yeni SİTEMİZLE hizmetinizdeyiz : www.tibbiyardim.com


Size bu konuda bir kaç önerim olacak:

1-)
Lifli ürünlerin kullanımı artırın:Bu sizi GiS ( gastrointestinal sistem ) ( sindirim sistemi) tümörlerinden koruduğu gibi aynı zamanda vücudunuzda tokluk hissi uyandırmış olur ve lifler vücudda tam olarak emilemediği için kan şekerinizi yükseltmez ve kiloya sebep olmazlar.

2-)Yemeklerde yaklaşık 1.5 saat önce 1-2 porsiyon civarında meyve yemek kan şekerinizi yemekten önce yükseltmenize buda açlık hissinizi baskılamanıza yardımcı olacak. Ayrıca meyvelerden aldığınız vitamin ve minerallerde cabası olacaktır.

3-)Yemeğe başlamadan 10 ila 20 dakika önce bol miktarda sıvı
alın. Bu 2 bardak su olabilir eğer su tüketimini sevmiyorum diyosanız bu az şekerli bir bardak çay yada az şekerli bir kahvede olabilir. Bu sizin yemek yerken daha tok gibi hissetmenizi sağlayacaktır.

4-)Yemek yerken tv seyretmek, bilgisayar başında oturmak gibi aktivitelerden mutlaka uzak durun.

5-)Yemeğinizi küçük lokmalar halinde ve yavaş şekilde yiyin, çünkü siz ne kadar hızlı yesenizde beyninize tokluk sinyalinin gitmesi için 15-20 dakika gibi bir süreye ihtiyaç vardır. Bu süre içerisinde hızlı yerseniz almanız gerektiğinden aşırı miktarda besin almış olursunuz.  15-20 dakika kuralı çok önemlidir bunu aklınıza kayıt edin hızlı ve çok yesenizde 20 dakikada doyduğunuzu anlayacaksınız yavaş yesenizde, yavaş yiyerek daha az kalori almış olacaksınız.

6-)Öğün atlamamaya özen gösterin.



Yeni SİTEMİZLE hizmetinizdeyiz : www.tibbiyardim.com

7-)Kaşıklarınızı tamamen doldurmayın, yapılan en büyük hatalardan biride kaşıkları tepeleme doldurmanız olacaktır. Kaşıklarınızı yarıya kadar doldurarak 20 dakkika için süre kazanmış olacaksınız.

8-)Günde 30 dakika egzersiz yapın.
Egzersiz vücutta seratonin seviyesini yükselterek özellikle depresyondaki insanların çok yeme alışkanlıklarından uzakta tutmak için bulunan en etkili ilaçtır.

Sizin için şu an verebileceğim tavsiyeler bunlar. Metin tamamen orjinaldir bu metnide sitemde yayınlıyacağım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Stj Dr. Ahmet Bahadır UÇAR...

2011 Tüm Hakkı Sakldır. Yazarın izni olmaksızın hiç bir dergi,site ve makalede yayımlanamaz...

Yeni SİTEMİZLE hizmetinizdeyiz : www.tibbiyardim.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tıp Makaleleri Ve Sağlıklı Yaşam

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı